مزیت ورقهای فایبرگلاس با ورقهای دو یا چند جداره

مزیت ورقهای فایبرگلاس با ورقهای دو یا چند جداره

در ورقهای فایبرگلاس همانطور که گفته شد از متریال الیاف شیشه و رزین پلی استر استفاده می شود که هم عایق حرارتی و صوتی هستند و هم مانع عبور اشعه ماورابنفش خورشید میباشد و از خواص مکانیکی بسیار بالایی در برابر نور خورشید و گرمای شدید، سرما ویخ زدگی، ضربه و تنشهای شدید و شرایط جوی مختلف میباشد.

ورقهای فایبرگلاس فقط بصورت تک جداره و سطوح کاملا صیقلی تولید می شوند و همین باعث عدم نفوذ پذیری گرد و غبار و ذرات معلق در هوا به این ورقها میباشد.

ولی در ورقهای دو یا چند جداره پلاستیکی، گرد و غبار و ذرات معلق در هوا خصوصا در مناطق و شهرک های صنعتی به جداره میانی ورق به راحتی نفوذ کرده و باعث سیاه شدگی شیارها و جداره های میانی ورقهای دو جداره می شود که این لکه ها علاوه بر ایجاد جلوه بدی که برای پوشش ایجاد می کند با هیچ روشی قابلیت شستشو ندارد.

همچنین ورقهای دو جداره و پلاستیکی بدلیل عدم استفاده از الیاف و بافت های تقویت کننده و مواد پلاستیکی، با هر درجه ای از کیفیت هم که تولید شوند بعد از مدتی که در معرض نور خورشید و گرما و سرما قرار گرفت، ترد و شکننده می شوند و در زمانی کوتاه دچار شکستگی و پارگی می شوند.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط:

  1. سینوسی شفاف
  2. ورق ترانسلوسنت
  3. نورگیر سوله