ورق فایبرگلاس کروگیت

ورق فایبرگلاس که سطح آن به‌صورت موجدار است را ورق کروگیت می‌نامند. این محصول شبیه به ورق سینوسی یا ورق کرکره‌ای است.

ورق فایبرگلاس کروگیت

 ورق‌ فایبرگلاس کروگیت ورق‌هایی مقاوم هستند که به دلیل ساختار موج‌دار شناخته می‌شوند. این ساختار مواج منجر به افزایش استحکام در این نوع ورق شده است. فایبرگلاس کروگیت می‌تواند در برابر عوامل مختلفی مانند باران شدید، طوفان، تگرگ، گرمای شدید، آتش سوزی و سایر عوامل جوی مقاومت کند. این ویژگی‌های شگفت ‌انگیز، فایبرگلاس کروگیت را به متریالی عالی برای کاربردهای متعدد در انواع کاربری‌های صنعتی ، سالن های که دارای بخارات اسیدی می باشد تبدیل کرده است.

 از مهم‌ترین و پرکاربردترین ورق‌های فایبرگلاس ، ورق کروگیت است. این ورق شفاف دارای استحکام بالا، به شکل سینوسی و موجدار ساخته شده. ورق فایبرگلاس کروگیت در برابر فشار، ضربه و وزن بالا مقاوم است و ساختار محکمی دارد.

از ویژگی‌های ورق کروگیت راحتی و سرعت بالای نصب آن است. این ورق‌ها را در شکل و رنگ‌های مختلف تولید و عرضه می‌کنند. این نوع ورق بسیار سبک، در زمان احتراق میسوزد ولی شعله ور نمی شود، مقاوم در برابر اشعه یو وی و مقاوم در برابر مواد شیمیایی است.

به خاطر پایین بودن ضریب شکنندگی این نوع ورق، استفاده از آن در مناطق زلزله‌خیز بسیار مناسب است.

در ورق های فایبرگلاس محدودیتی در نوع فرم و ضخامت وجود دارد. 

ورق‌ فایبرگلاس کروگیت چیست؟

ورق فایبرگلاس یک ماده پلیمری برای تامین نور با عملکرد و شفافیت بالاست که خواص فیزیکی، الکتریکی و حرارتی عالی دارد. خواص مکانیکی، شیمیایی و نوری فوق العاده این ورق، آن را به گزینه‌ای ایده آل برای پوشش سقف و بدنه سازه های صنعتی  تبدیل کرده است این ورق یک پوشش همه کاره است که می‌تواند در کاربردهای مختلفی استفاده شود که در آن محافظت در برابر ضربه و بهره وری انرژی مورد نیاز است. انعطاف پذیری ورق‌ فایبرگلاس کروگیت تضمین می‌کند این ورق می‌تواند متناسب با هر سقف در هر شرایط آب و هوایی استفاده شود.

اهمیت استفاده از ورق‌ فایبرگلاس کروگیت

ورق‌ فایبرگلاس کروگیت، به دلیل ترکیب شیمیایی با الیاف و رزین و وجود دو لایه فیلم محافظ ، مقاومت بالایی در برابر ترک خوردگی و پولک شدگی دارد این ورق را می‌توان با استفاده از ابزار معمولی برش، خم و نصب نمود  یا شکل داد. این ورقها  می‌تواند در برابر آسیب‌های ناشی از دماهای شدید داخلی یا خارجی مقاومت کنند. ورق‌ فایبرگلاس کروگیت می‌تواند در قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و حلال‌هایی که در محیط‌های صنعتی یا ساختمانی استفاده می‌شوند، تحمل بالایی داشته باشد.این ورق بسیار سبک وزن است که هزینه‌های حمل و نقل و جابجایی را کاهش می‌دهد و به طور طبیعی ضربه گیر است.